Jesteś tutaj: Home » FAQ
Assistance to usługi, których celem jest zapewnienie ich beneficjentom szybkiej i profesjonalnej pomocy adekwatnej do zaistniałego zdarzenia. Z formalnego punktu widzenia assistance jest ubezpieczeniem, w którym zamiast wypłaty odszkodowania w formie pieniężnej, ubezpieczony otrzymuje realną pomoc w postaci konkretnej usługi, takiej jak np. holowanie samochodu, domowa wizyta lekarza, naprawa telewizora albo transport medyczny. Organizacją i pokryciem kosztów takiej usługi w ramach ubezpieczenia assistance zajmuje się operator assistance, taki jak SOS PZMOT.
Tradycyjnie usługi assistance dzieli się na następujące rodzaje:
Informację o zakresie świadczeń zwykle zawartych w poszczególnych rodzajach assistance można znaleźć, klikając na odpowiednią pozycję w menu po lewej.
W praktyce katalog usług assistance ulega nieustannemu rozwojowi, ponieważ pojawiają się w nim nowe świadczenia, odpowiadające na zmieniające się potrzeby i oczekiwania Klientów. Pakiety assistance oferowane przez SOS PZMOT często wykraczają poza tradycyjny podział usług, łącząc różne rodzaje świadczeń assistance w zestawach indywidualnie komponowanych dla każdego partnera korporacyjnego.
Tak. Assistance jest ubezpieczeniem, w którym zamiast wypłaty odszkodowania w formie pieniężnej, ubezpieczony otrzymuje realną pomoc w postaci konkretnej usługi, takiej jak np. holowanie samochodu, domowa wizyta lekarza, naprawa telewizora albo transport medyczny. Organizacją i pokryciem kosztów takiej usługi w ramach ubezpieczenia assistance zajmuje się operator assistance, taki jak SOS PZMOT. W przypadku partnerów korporacyjnych często funkcjonuje schemat umowy ubezpieczenia grupowego, w którym występuje towarzystwo ubezpieczeń, ubezpieczający (druga strona umowy ubezpieczenia – jest nią np. bank, firma leasingowa, importer pojazdów, dystrybutor sprzętu AGD) oraz ubezpieczeni (beneficjenci świadczeń).
Nie. SOS PZMOT jest operatorem programu assistance, czyli firmą, która odpowiada za sprawną organizację potrzebnej usługi na rzecz beneficjenta. We współpracy z partnerami korporacyjnymi naszym zadaniem jest także projektowanie pakietów assistance, przygotowywanie odpowiedniej dokumentacji, wdrożenie programu, organizacja odpowiednich szkoleń, wsparcie komunikacji marketingowej dotyczącej usług assistance oraz obsługa posprzedażowa, obejmująca m.in. badanie satysfakcji Klientów, analizy statystyczne, propozycje modyfikacji pakietów assistance itp.
W oferowanych i obsługiwanych programach assistance SOS PZMOT ściśle współpracuje z Polskim Związkiem Motorowym Towarzystwem Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, a także z innymi towarzystwami ubezpieczeń, na rzecz których świadczy usługi assistance.
Nie. Umowa ubezpieczenia grupowego, w oparciu o którą mogą funkcjonować usługi assistance, nie wymaga posiadania uprawnień agencyjnych przez ubezpieczającego. Ubezpieczającym może być np. bank, pośrednik finansowy, importer pojazdów, firma leasingowa, touroperator, dystrybutor sprzętu AGD – który zawiera umowę ubezpieczenia na rzecz osób trzecich, czyli swoich Klientów.
Usługi assistance mają na celu zapewnienie ich beneficjentom poczucia bezpieczeństwa i komfortu na co dzień, a w razie potrzeby – szybkiej i efektywnej pomocy. Z tego względu są one cenione i bardzo pozytywnie postrzegane przez Klientów. Ich zadowolenie i wdzięczność za otrzymaną pomoc zostają powiązane z firmą, dzięki której otrzymali usługę (np. bank, firmę leasingową, sprzedawcę sprzętu RTV), przekładając się tym samym na większą lojalność oraz mniejszą wrażliwość cenową Klientów. Assistance to również sposób na wzbogacenie własnego produktu i wyróżnienie go spośród podobnych ofert konkurencji. Usługi te pomagają ponadto zapewnić mobilność swoim pracownikom – co jest szczególnie ważne w przypadku firm posiadających floty pojazdów lub zarządzających nimi. W takim przypadku nie bez znaczenia jest także pełna kontrola kosztów udzielonej pomocy oraz bieżący dostęp do informacji o statusie realizowanych interwencji.
Oczywiście. Większość programów assistance, które wdrożyliśmy we współpracy z partnerami biznesowymi, funkcjonuje właśnie pod ich marką. Dla Klienta indywidualnego SOS PZMOT często pozostaje więc niewidoczny. Taka konstrukcja sprzyja jasnemu przekazowi marketingowemu u naszych biznesowych partnerów oraz powoduje, że wdzięczność Klienta za uzyskaną pomoc jest kierowana wyłącznie ku nim.
SOS PZMOT czerpie z 60 lat doświadczeń Polskiego Związku Motorowego oraz partnerów zagranicznych, w niesieniu szeroko rozumianej pomocy osobom zmotoryzowanym. W przeszłości nasza oferta obejmowała wyłącznie assistance drogowe, jednak z czasem poszerzyliśmy zakres świadczonych usług o nowe dziedziny. Dziś SOS PZMOT oferuje pełne spektrum usług assistance: domowego, medycznego, podróżnego, prawnego, informacyjnego i concierge. Świadczymy także dodatkowe usługi dla towarzystw ubezpieczeń, obejmujące m.in. likwidację szkód komunikacyjnych i majątkowych. Pełen zakres naszych usług można poznać, klikając na linkach z poszczególnymi świadczeniami w menu po lewej.
Każdy rodzaj usług assistance – np. domowego, podróżnego, medycznego – zawiera pewien zestaw świadczeń, których celem jest zapewnienie Klientowi optymalnej pomocy. Pakiet taki powstaje na bazie naszych praktycznych doświadczeń w niesieniu pomocy w różnych sytuacjach. Usługi, które najczęściej znajdują się w poszczególnych rodzajach assistance, można poznać, klikając na linki ze świadczeniami w menu po lewej. W praktyce nie istnieje natomast „standardowa oferta assistance”. Na bazie wszystkich dostępnych w naszej ofercie, możliwych do zrealizowania świadczeń, zawsze tworzymy indywidualne pakiety, dostosowane do oczekiwań konkretnego partnera biznesowego, jego możliwości finansowych, specyfiki produktu, do którego zostanie dodane assistance itp. Często łączymy przy tym świadczenia należące do różnych grup assistance (domowego, prawnego, podróżnego itp.), tworząc oryginalne pakiety, które dotąd nie funkcjonowały jeszcze na rynku.
Aby otrzymać indywidualną ofertę dostosowaną do potrzeb swojej firmy, należy skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy dostępny tutaj (link) lub po prostu do nas zadzwonić pod numer 22 532 84 22.
We współpracy z partnerami korporacyjnymi SOS PZMOT przejmuje na siebie wszelkie czynności związane z m.in. z zaprojektowaniem pakietów assistance, przygotowaniem niezbędnych dokumentów (umowy, warunki ubezpieczenia, deklaracje itp.), wdrożeniem programu, szkoleniami, komunikacją marketingową oraz obsługą posprzedażową. Staramy się tym samym maksymalnie odciążyć naszych biznesowych partnerów z jakichkolwiek czynności związanych z opracowaniem, wdrożeniem i obsługą produktu assistance.
Tak, ponieważ każdy pakiet assistance tworzymy indywidualnie dla danego partnera biznesowego, uwzględniając jego oczekiwania i możliwości finansowe, specyfikę produktu, do którego assistance będzie dołączone, profil finalnych beneficjentów, formę sprzedaży i wiele innych czynników. W praktyce każdy pakiet jest więc dowolnie skomponowanym, często niepowtarzalnym zestawem świadczeń z różnych grup usług assistance (medycznego, drogowego, domowego itp.).
Tradycyjnie usługi assistance były łączone z produktami finansowymi (ubezpieczeniami, a ostatnio także z produktami bankowymi) oraz motoryzacyjnymi. Dziś jednak grono branż, które decydują się na wzbogacenie swoich produktów o assistance, uległo poszerzeniu na niemal wszystkie dziedziny i sektory gopsodarki. Przykładowo, świadczenia assistance można włączyć m.in. do produktów dla dzieci, sprzętu sportowego i turystycznego, artykułów wyposażenia domu, materiałów budowlanych i artykułów dla zwierząt. Są one także idealnym uzupełnieniem programów lojalnościowych.
Koszt pakietu assistance zależy od bardzo wielu czynników, takich jak przede wszystkim: zawarte w nim świadczenia, zdarzenia objęte ochrona, forma sprzedaży pakietu, profil docelowego beneficjenta, wolumen sprzedaży, rodzaj produktu, do którego assistance zostaje dołączone itp. Wszyscy partnerzy zainteresowani naszą ofertą otrzymują indywidualną kalkulację ceny. Elastyczność w tworzeniu pakietów i szerokie spektrum świadczeń assistance powodują natomiast, że miesięczny koszt takiego programu może być liczony nawet w groszach.
© 2011 SOS PZMOT | facebook.com/pzmot | Nota prawna | Kontakt